Kundtjänst

Vi arbetar hela tiden för att våra kunder och partners skall få snabb hjälp och snabba svar på sina frågor.

Det kan gälla allt från kortköp, tips på förbättringar, frågor om vår verksamhet, men även markägare/föreningar som vill ansluta sig till vårt koncept Park and Stay.

Fyll i formuläret så noga som möjligt så kontaktar vi Er inom kort. Till formuläret >

Kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@parkandstay.se 

FAQ – Vanliga frågor och svar

Fråga: Kan man förboka platser på Park and Stays ställplatser?

Svar: -Nej det går inte! Vår affärsidé är att hålla nere kostnaderna med självbetjäning, vi använder således ”drop in” vilket gör att man inte kan förboka utan först till kvarn gäller. Se gärna till att vara på plats på ställplatsen under eftermiddagen så finns större chans att få en plats och avvakta att betala tills du ser att det finns enledig plats så slipper både ni och vi extra administration.

Fråga: Får man tälta/använda taktält eller bo i sin vanliga bil hos Er på Park and Stay?

Svar: –Nej det får man inte, vi hänvisar till camping, i våra tillstånd gäller Personbil klass två samt för Visby även husvagn och dragfordon (får ej nyttjas för övernattning). Se våra villkor här

Fråga: Hur betalar man via Er hemsida, fungerar kontokort och faktura eller direkt betalning mot bank?

Svar: Park and Stay erbjuder en säker och enkel betaltjänst via NETS och som kund kan Ni själva välja kortbetalning, internetbetalning mot bank eller faktura, helt utan extra kostnad.

Fråga: Jag vill inte betala med faktura hur gör jag då?

Svar: För att betala med internetbank eller kort istället trycker du på ”slutför köp” och väljer ditt betalsätt på steget efter, enkelt och smart!

Fråga: Jag har betalt via internet, hur får jag reda på koden till servicehuset när sådan service finns?

Svar: Koden skickas via SMS till det telefonnummer du angivit i de fall vi erbjuder sophantering, koden återfinns även på det mejlade kvittot som skickas till den e-postadress som angivits. Med denna kod får Ni enkelt tillträde till sophantering etc. På en del av våra ställplatser finns ingen kod och på vissa enklare ytor finns inget servicehus alls. Se under respektive ställplats vad som gäller på aktuell yta.

Fråga: Betalar jag för en eller två platser med husvagn+dragbil?

Svar: Kontrollera först om husvagn tillåts på den yta Ni besöker. All betalning sker per plats, det vill säga behövs två platser löser man två biljetter.Vid betalning via internet väljer man enbart husbil/husvagn (en biljett) eller husvagn+dragbil (dubbel biljett), man anger då registreringsnummer på både husvagn och dragbil. Kontrollera NOGA om det är tillåtet med uppställning av husvagn eller enbart husbil på den yta Ni besöker.

Fråga: Är det säkert att betala med kort via internet?

Svar: -Ja! Vi använder marknadsledande KLARNA som är ledande på e-handelslösningar i Sverige www.klarna.se, du kan även välja faktura kostnadsfritt eller betala med internetbank.

Fråga: Hur gör man för att ansluta sig till Park and Stay som markägare/gästhamn?

Svar: Vi erbjuder flera koncept och partnersavtal och är ständigt intresserade av nya uppställningsytor som passar vår verksamhet. Hör av Er till info@parkandstay om Ni har en plats Ni tror skulle passa vår verksamhet så kontaktar vi Er omgående!

Fråga: Jag har ingen smartphone/ internetuppkoppling får jag stå gratis?

Svar: -Nej, det är med andra ord inte tillåtet att stå på våra ytor utan att erlägga avgift, vi har bevakningsbolag som övervakar våra ytor dygnet runt. Övervakningen sker mot lista med inloggade/betalda registreringsnummer, är ingen avgift erlagd riskerar att få en kontrollavgift vilket aldrig är roligt, så se till att betala och var noga med att ange korrekt registreringsnummer.

Fråga: Hur kan Ni hålla så låga priser mot vanliga campingar?

Svar: Att arrendera yta och investera i betalsystem, vattenanslutningar, sophantering och gråvatten kostar givetvis en hel del pengar, vi har filosofin att bli marknadens största aktör för ställplatser och vet att priset är viktigt för våra gäster. Därför försöker vi med små medel vara kreativa och köpa tjänster via lokala partners och nyttja självbetjäning för att hålla priserna nere. Har vi enklare service är priset lägre, har vi full service så anpassas priset något högre men fortsatt till betydligt lägre pris än traditionell camping.

Fråga: Jag har fått en kontrollavgift, hur fungerar detta?

Park and Stay AB utfärdar inga kontrollavgifter i egen regi utan vi har externa bevakningsföretag som utför bevakning och kontroll av våra ytor. I deras uppdrag ingår bland annat att kontrollera betalning och att de regler som gäller på ytan efterlevs. Har du/Ni fått en kontrollavgift skall Ni vända Er till utfärdaren av denna  (bevakningsbolaget). 

Telefonnummer och adress finner Ni på kontrollavgiften, telefonnummer finns även vid infart till samtliga våra ytor.

Observera att avgift skall erläggas senast 10min efter ankomst –  oavsett vilket betalmedel som används, ansvaret att betala ligger alltid  på Er som gäst och var noga med att ange rätt registreringsnummer!

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv så utförligt som möjligt om vad din fråga/ förfrågan gäller för snabbt svar/handläggning